Dijital Oyun Geliştirmek isteyen girişimcileri bir araya getiren ‘BAMBU Dijital Oyun Stüdyosu 3. Dijital Oyun Hızlandırma Programı’nda eğitimler başladı.
Dokuz Eylül Üniversitesi Teknoparkı (DEPARK) ve Dokuz Eylül Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi (DETTO) bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Bambu Hızlandırma ve Ön Kuluçka Merkezi, girişimcilere destek olmayı sürdürüyor. Hızla büyüyen ekonomik hacmiyle dikkat çeken dijital oyun sektöründe yeni projelerin geliştirilmesine ilham olmayı amaçlayan BAMBU’da, Dijital Oyun Stüdyosu 3. Dijital Oyun Hızlandırma Programı (BAMBU DOS 3.0) başladı. Gösterilen yoğun ilgi sonucunda 84 takım ve girişimciyle çevrim içi olarak gerçekleştirilen program, farklı branşlardan girişimci adaylarını bir araya getirdi.
Girişimciler program kapsamında; Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi’nden sanat ve tasarım konusunda, İzmir’den filizlenerek dünya çapında başarılara imza atan oyun firmaları RUBY Games Studio ile Masomo Gaming’den de hyper-casual, casual alanlarında eğitim alacak. Girişimcilere ayrıca, VL Media tarafından dijital oyun yayıncılığı konusunda bilgilendirme yapılacak. Yaklaşık 8 hafta sürmesi planlanan eğitimlerle oyun sektöründe yeni bir hikaye yazmaya hazırlanan girişimciler; iş modeli, fikir geliştirme, oyun ve görsel geliştirme süreci, takım çalışması, pazarlama, tasarım, storyboard ve sanal gerçeklik gibi konularda alanında uzman isimlerden destek alacak.
Potansiyelimiz yüksek
BAMBU Hızlandırma ve Ön Kuluçka Merkezi’nde verilen eğitimlerle İzmir’den doğup ülke ekonomisine katkı sağlayacak oyun girişimlerini desteklemeyi amaçladıklarını belirten DEÜ Rektörü Prof. Dr. Nükhet Hotar, “Ülkemizin dijital oyun pazarına katkıda bulunmak için bilimsel ve akademik faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu bağlamada gençlerimizin dijital oyun sektöründe başarılı olabilmeleri için girişimci yönlerini açığa çıkarmamız, onların fikirlerini güçlendirmemiz gerekiyor. BAMBU Dijital Oyun Stüdyosu 3. Dijital Oyun Hızlandırma Programı’nın bu amaca hizmet edeceğine; yenilikçi ve fark oluşturacak girişimleri ortaya çıkaracağına inanıyoruz. Son beş yılda Türk firma ve girişimlerinin küresel oyun pazarından 2 milyar doları aşan yatırım alması, ülkemizin bu konuda önünün açık olduğunu gösteriyor. Bu nedenle, milli ve yerli üretimi anlayışıyla ülkemize döviz girdisi sağlayacak bu tarz adımları desteklemeyi sürdüreceğiz. Programa katılanlara başarılar diliyor, ülkemize katma değer sağlayacak sonuçlara vesile olmasını diliyoruz” diye konuştu.
BAMBU Dijital Oyun Stüdyosu 3. Dijital Oyun Hızlandırma Programı’nda Dokuz Eylül Üniversitesi, Ege Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Bakırçay Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Bilecek Şeyh Edebali Üniversitesi ve Norwich University of Art’ta öğrenim gören öğrencilerin yanı sıra bu alanda çalışan girişimciler yer alıyor.